Tuesday, February 5, 2008

Khasiat Cendawan Utk Penternakan Kambing


Apa yang saya tahu tentang khasiat cendawan utk sektor penternakan kambing nie..Masa kita potong akar2 cendawan tu janganlah dibuang akar nyer.Akar nye boleh di beri makan kepada kambing.Setahu aku lah cendawan banyak khasiat nyer.Macam2 vitaman ada dalam cendawan.So,amat2 lah seswai utk penternakan kambing.Siapa2 yang dah buat projek cendawan adalah digalakan buat ternakan kambing.Tak banyak sikit pun jadi lah..Potensi nyer sangat2 luas.Baru2 nie saya ke pameran Mardi Johor..Gambar kambing yang saya ambil tu jenis BOER.Seswai untuk cuaca iklim di negara nie.Target saya untuk penternakan kambing pada tahun 2009 ataupun 2010.Nak cuba kembangkan cabang2 perniagaan pertanian secara meluas..Apa2 pun kene buat kajian secara mendalam untuk projek kambing nie.Maklumlah tanah takde yang seswai buat masa nie.Semuanyer berdekatan dengan rumah..Takut ada mulut2 sumbang yang tak setuju pulak.Biasalah tu...Nak berjaya macam2 kutukkan akan diterima.Walau apa2 pun akan terjadi..akan ku teruskan projek pertanian nie hingga berjaya.

No comments: